Gå vidare till innehåll
Blixtsnabba leveranser i Sverige
Fri frakt vid köp över 500:-

Återbetalningspolicy

Vi har 30 dagars returpolicy, vilket betyder att du har 30 dagar på dig att begära retur från det att du mottog artikeln.

Om du ska ha rätt till retur måste artikeln vara i samma skick som du mottog den i, oanvänd, med alla lappar kvar och i sin originalförpackning. Du måste även ha kvittot eller köpehandlingen.

Om du vill begära retur kan du kontakta oss på smarticofix@gmail.com. Observera att returer måste skickas till följande adress: [INFOGA RETURADRESS]

Om returen accepteras skickar vi dig en returfraktsedel samt instruktioner om hur och var du ska skicka paketet. Artiklar som skickas tillbaka till oss utan att retur först har begärts accepteras inte.

Om du har några frågor om returer kan du alltid kontakta oss på smarticofix@gmail.com.


Skador och problem
Kontrollera din beställning när du tar emot den och kontakta oss omgående om artikeln är defekt, skadad eller om du har fått fel artikel, så att vi kan bedöma problemet och rätta till det.


Undantag/artiklar utan retur
Vissa typer av artiklar får inte returneras, som färskvaror (till exempel livsmedel, blommar eller växter), anpassade produkter (till exempel specialbeställningar eller personanpassade artiklar) och egenvårdsprodukter (till exempel skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer av farliga material, lättantändliga vätskor eller gaser. Kontakta oss om du har frågor om eller problem med en viss artikel.

Tyvärr kan vi inte acceptera returer av rea-artiklar eller presentkort.


Byten
Det snabbaste sättet att se till att du får det du vill ha är att returnera den artikel du har, och när returen har godkänts köpa den nya artikeln separat.


Ångerfrist på 14 dagar i EU
Om handelsvaror levereras i EU har du oaktat det ovanstående rätt att ångra eller returnera beställningen inom 14 dagar, utan krav på några särskilda skäl. Precis som ovan måste artikeln vara i samma skick som du fick den i, oanvänd, med alla lappar kvar och i sin originalförpackning. Du måste även ha kvittot eller köpehandlingen.


Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och kontrollerat returen, och om den återbetalningen godkänns eller inte. Om återbetalningen godkänns görs den automatiskt till den ursprungliga betalningsmetoden inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta ett tag innan banken eller kreditkortsföretaget har behandlat returen så att den syns hos dig.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur ska du kontakta oss på smarticofix@gmail.com.

Återbetalnings- och returpolicy

Tack för att du valde Smarticofix AB.
Vi är stolta över att erbjuda produkter av hög kvalitet och en smidig kundupplevelse. Om du av någon anledning inte är helt nöjd med ditt köp erbjuder vi en enkel och tydlig retur- och återbetalningspolicy för din trygghet.


30-dagars returpolicy

Vi accepterar returer inom 30 dagar från inköpsdatumet.
För att vara berättigad till retur måste produkten vara:

  • Oanvänd och i samma skick som när du mottog den.

  • Förpackad i originalförpackningen.

  • Tillsammans med originalkvitto, orderbekräftelse eller följesedel.


Så returnerar du en produkt

  1. Kontakta oss:
    Innan du skickar tillbaka något, kontakta vårt returteam på
    📧 kontakt@scandikitchen.se
    för att initiera returprocessen.

  2. Returtillstånd:
    När din förfrågan har godkänts får du ett returtillståndsnummer (RA) samt instruktioner om hur du ska gå tillväga.

  3. Packa säkert:
    Förpacka varan ordentligt i originalförpackningen tillsammans med eventuella tillbehör.

  4. Märk paketet:
    Skriv tydligt RA-numret på utsidan av paketet.

  5. Returfrakt:
    Kunden står för returfrakten om inte returen beror på en defekt eller ett fel från vår sida.
    Vi rekommenderar alltid en spårbar fraktmetod.


Återbetalning

När din retur har mottagits och kontrollerats skickar vi ett bekräftelsemail.
Om din retur godkänns behandlas återbetalningen och krediteras till den ursprungliga betalningsmetoden inom 14 arbetsdagar.


Ej återbetalningsbara produkter

  • Öppnade eller använda produkter

  • Presentkort eller gåvor


Defekta eller skadade varor

Om du mottar en skadad eller defekt produkt, kontakta oss omedelbart på
📧 kontakt@scandikitchen.se
Bifoga tydliga bilder samt ordernummer så löser vi ärendet så snabbt som möjligt.


Byten

Det snabbaste sättet att byta en produkt är att returnera den enligt ovan, och därefter lägga en ny beställning på önskad vara när returen har godkänts.


Kontaktinformation

Telefon: +46 76 760 45 20
E-post: kontakt@scandikitchen.se
Adress: Sankt Persgatan 158, 602 30 Norrköping, Sverige

Supporttider:
Måndag – Fredag: 09:00 – 17:00


Företagsinformation

Telefon: +46 76 760 45 20
E-post: Kontakt@scandikitchen.se
Adress: Sankt Persgatan 158, 602 30 Norrköping, Sverige

Supporttider:
Måndag till fredag: 09:00 till 17:00

Företagsinformation:
Företagsnamn: Smarticofix AB
Organisationsnummer: 559458-2115
Momsregistreringsnummer: SE559458211501

Andra har även köpt ...